kind

Naast de mede passagiers die me systematisch kleineren heb ik deze week geen geluk met het personeel.
Deze keer een procesleider op Amsterdam centraal waar ze waarschijnlijk voor het eerst alle poortjes aan hadden gezet
en daar flink wat personeel op hadden gezet vroeg ik of deze tunnel liften had
de procesleider antwoordde dat dat het geval was op een toon alsof ik een kind was,
dat waardeer ik niet dus zei ik tegen hem:
oké bedankt maar wilt u niet tegen me praten alsof ik een kind ben.
Waarop hij op dezelfde toon doorging met de vraag waar ik naartoe moest.
Toen verloor ik het weer en zei: sodemieter op klootzak.
Ik hoorde hem achter me nog iets stamelen van: nou nou moet dat nou zo.
Ik kon daar ook niet door het poortje omdat hij een oudere vrouw de doorgang versperde
die op haar scootmobiel naar de andere kant van het station wilde om daar het pontje te nemen.
Zij moest van hem omrijden omdat ze geen ov-chipkaart had.
Dus ik moest ook naar een ander poortje
daar vroeg ik de conducteur of ik een klacht tegen die man kon indienen
hij vertelde me dat het de procesleider was en dat daar maar 1 van aanwezig was
(dat ik dus geen naam of personeelsnummer nodig had om de klacht in te dienen)
dus dat ik vrijdag de service lijn kon bellen. Gelukkig let het grootste deel van het personeel wel op
als ze instructies krijgen over hoe ze om moeten gaan met mensen met een beperking.
Helaas had ik deze week 2 keer net diegene die er niet bij was.